Aneurysm

Idag fick jag ett tråkigt besked.
Eller rättare sagt två dåliga besked.

Först ringde det där jäkla FK.
Maken svarade.
Displayen visade hemligt  nummer.

Det var en kvinna som inte presenterade sig,
men som ville tala med mig.
 
Jag trodde det var en sådan där telefonförsäljare,men se det var det inte.
Det var en handläggare på Försäkringskassan.
Jag trodde att myndighetspersoner
brukade presentera sig,men inte nu för tiden verkar det.

Det här var en människa som jag aldrig talat med förut.
Min ordinarie handläggare hade tydligen semester denna vecka,
och det här var visst så viktigt att en annan
handläggare fick gå in och göra hundjobbet.


Vad sa hon då?
Jo det där intygen som inkommit från företagshälsovårdens läkare godkänner
inte FK.
Inget godkännande som beviljar förtidspension,inte heller sjukpenning.
Handläggaren skulle skicka iväg ett brev med innehållet för avslagen,
så skulle jag få 2 veckor på mig att överklaga om jag vill.
Och det kan jag lova att jag skall.
Funderar på att kontakta Aftonbladet.
Så här får det inte gå till.
Inväntar brevet så jag får se vad som verkligen står i det,så får jag tänka på
hur jag skall gå vidare.

Jo,hon sa en sak till försäkringskassedamen.
Om inte min arbetsgivare kan erbjuda mig ett
andra arbetsuppgifter så kommer jag att överföras till AF.
Men herregud.
Då blir det Akassan
och sedan sökajobbkurser och lära mig skriva Cv,eller vad det nu heter.

2 statliga myndigheter samma jäkla skattepengar men inte samma påsar.
Lite ändringar i statistiken.
En mindre i sjukskrivningsstatistiken och en mer i arbetslöhetsstatistiken.

Andra dåliga saken då.
En 37 årig tjej som en gång var min sons ungdomskärlek,
ramlade ihop i joggingspåret död.
Obduktionen visade att hon fått en aneurysm och bara stendött.
Det känns jättehemskt.
Helena efterlämnade man och tre barn.
Så jäkla orättvist att bara dö mitt i livet.

Ikväll tänder jag ett ljus för Helena.



Postat av: anita&uno

hade skrivit till dej ett långt svar men så försvann det.

men jag har vart utsatt som du. AF vill inte ha en om man är sjuk. Arbetsgivaren har inget jobb till en.m.m.

Moment 22. Man kan ju inte leva på luft.

kram till er och jag håller tummarna!

2009-09-17 @ 21:38:05
Postat av: Mette

Moment 22 var det.Så sant.

2009-09-17 @ 21:51:50
URL: http://www.facebook.se/john nökleby
Postat av: gladmymlan

äh vad fan. det är ju inte klokt detta med försäkrings-kassan...pepparpeppar har jag aldrig fått problem med dom och då är det lite utbrändhet vi talar om...jag finner det mkt märkligt men överklaga riktigt ordentligt!!!

ja när någon bara dör så knall ofall...det är chockartat och tar tid att smälta. stackars familj..

varma kramar till dej

kram gladmymlan

2009-09-18 @ 07:31:44
URL: http://gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: