5000 kronor

Ja så mycket har jag lagt på mina två hundar denna vecka.
Först var det ju Otto i tisdag,med vaccinering och nytt foder.

Så var det Olle och klippning igår,och veterinärbesök och medicin
för honom idag.
Jag fick en tid för veterinärbesök klockan 14.
Det blev undersökning,munkorg,sövning,röntgen och så uppvakningspruta
och recept på antibiotika och smärtlindring.
Otto är normalt en väldigt tålig hund,
men tån gör ont,så han
 ville nypa veternären lite i fingret,när hon klämde för hårt.

Bara ren reflex på våldsam smärta.
Inget ont menat.
Det verkar som om han fattar att vi inte vill honom något illa,
snarare tvärt om.

Det var som jag trodde att det var en klo.
Troligen har han skadat den vid ett
tidigare tillfälle och så blivit en inflammation.
Nu måste de operera bort den skadade klon.
Imorgon skall jag lämna in honom klockan 10.30.
Jag får hämta honom efter operationen är avklarad.
Så blir det antibiotika i 4 veckor och tratt och hela baletten.

Fy sjutton vad pengar det kostar och då är det "bara" en självrisk
på 2500 kronor. Medicinen kostade över 700 kronor.
Men har man djur så är det bara att betala.
Tur att jag fick  tillbaka pengar på skatten.
Bara han blir bra så.
Mattes kille.



Postat av: gladmymlan

ja vad gör man inte? hade nicke skadat sig så får det kosta vad det vill...men det är trist med mkt pengar såklart. Bara den lille gubben blir bra igen så är ju allt värt det...kram kram till den o vovve!!

2009-09-25 @ 06:57:17
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: