Mer minnen

Idag för 20 år sedan avled min svåger och gode vän Reidar Andersen.
Reidar fick sin första hjärtinfarkt alldeles efter sin 50 årsdag.
Sedan följes den av ytterligare infarkter. Sjukvården i Norge gjorde
vad det på den tiden kunde och lite till. Bland annat skickades Reidar
till England för vård.
Men den 18 november 1989 slutade Reidars "goda" hjärta slå för alltid.
Reidar var på väg till bowlinghallen lördag som det var.
Så fick han en massiv hjärtinfarkt och tillkallad ambulans fick inte
igång honom igen,trots intensiv behandling.
Reidar var död,men i mitt minne lever han kvar som en härlig människa,
med massor av humor. Många roliga stunder fick jag tillbringa med Reidar
och hans familj.
I kväll tänder jag ett ljus i Reidars minne och lyser frid över honom.
Mina tankar går till hans 6 barn alla barnbarn,och nu även ett barnbarnsbarn.
Reidar hann träffa några av sina barnbarn,men långt ifrån samtliga.
Reidar blev 52 år.


Postat av: gladmymlan

han lät som en vacker människa..vilken tur att han slapp lida och bli liggande som ett vårdpaket i alla fall! du skriver så fint!

kram

2009-11-19 @ 21:45:52
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: