Idé

Det vore kanske en ide så god som en annan.
Att gå i idé alltså det är en bra ide.
Gå i idé nu och vakna upp i mars nån gång.

Idag på morgonen hörde jag Marcus Birro oxå en
go göteborgare prata om  att han läste vad som stod
på  grinden till kyrkogården vid Svingeln.
Där står ju TÄNK PÅ DÖDEN.
Å vad jag kände igen mig i honom.
Jag vet att det var något av det första jag läste som barn,
och gud vad jag tänkte på döden.
Riktigt läskigt och inte kunde jag fråga mina föräldrar vad som menades
med denna inskrift.
Sådant kunde jag inte prata med mina föräldrar.
Om känslor alltså. Det var tabu i min ursprungsfamilj att prata känslor.
Sånt pratar vi inte om,sa föräldrarna.
Inte så konstigt kanske att man blivit som man blivit.
Konstig alltså. Introvert.Håller alltför mycket inom mig.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: