H1N1

Idag fick jag den första sprutan mot svininfluensan.
Eftersom jag tillhör riskgruppen så vaccineras jag och andra
riskpatienter nu här i Ale.

Först var jag hos frissan sedan direkt till vårdcentralen,där
vaccineringar pågår mellan 13-15 varje vardag.
Först fick man anmäla sig och få
blankett att fylla i och kölapp.
När jag kom ropade de upp de upp nummer 21 och jag hade nummer 71.
Alltså det var fullt med folk överallt på vårdcentralen.
Det var två som gav sprutan så det blev ju 2½ timme väntetid
fast tiden gick fort ändå. Jag hade med mig boken så jag läste
och tittade på folk.

I morgon skall jag till Sahlgrenska sjukhusets käkkirurg.
Nu skall jag ta tag i samtliga läkare jag har i tur och ordning.
Inte för att FK bryr sig men jag gör det ändå. Ännu har jag inte
helt gett upp kampen mot FK. Jag tror att de kanske måste ändra sig i vissa fall
om det är tillräckligt många sjuka som orkar opponera sig emot det "sjuka"
i det nuvarande systemet.
Funderar stark på att ta kontakt med Aftonbladet och hör om de
är intresserade av just min historia.
Har ju sett och hört att patienter
med olika sorters sjukdomar tagit kontakt med media.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: