Ej läkemedelsklassad medicin

Idag var jag på Östra sjukhuset och hämtade medicin mot muntorrhet.
De här preparaten är helt nya och inte läkemedelsklassade.
Jag skall ju bara prova dem.
Det finns inga studier som visar att de är verksamma så jag är del av en
av en test,men det skall jag ju bara säga att läkemedelsklassas de inte,så
kommer jag inte ha råd med dem,vare sig de är bra eller inte.
De skulle kosta 3000 kronor för 4-6 veckors behandling.
Det är ju ett hutlöst pris.
Som det är idag så används de på prov på patienter som skall ha strålbehandling.
Om de hjälper mig som redan är strålad är oklart.
Tiden får utvisa.
 
Ja nu skall adventsakerna upp och det är ju en del pill med det.
Fast inte känns det som om det snart är december.Det är ett riktigt skitväder ute
och 10 grader varmt,men man får göra det bästa av situationen och pynta med
julpynt inne.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: