What ever.........

Så där ja,då är man hemma igen.
Inläggning på tisdag morgon var det ju.
Sedan blev man sittande o vänta o vänta.
men jag hann med en härligt tur till Botaniska trädgården.
Jag var först i vitsippsdalen men där fanns ju inga
vitsippor ännu.Inte konstigt för det hade ju varit flera
minusgrader på natten.
Sedan gick jag till växthuset.Där var det varmt o gott.
Därinne i den tropiska värmen var jag i nästan två timmar.
Det var så underbart.Fast inte skulle man orka bo i tropikerna
inte.30 grader varmt och 98% luftfuktighet. Oj,oj.
Och alla kläder som jag hade på mig.
Fast underbart och vilka fina växter.
Jag tog en massa bilder som jag kommer att lägga ut
exempel på.
Jag tog över 200 bilder så det finns lite att välja mellan.

Sedan tog jag lite kort på dom blommor som trots allt
kommit upp i trädgården. De små stackarna,som trotsar kylan
och som egentligen är större underverk än de i växthuset.

Sedan vandrade jag runt på Sahlgrenska men där hittade
jag inget som jag ville fotografera,bortsett från en liten grej.
Det var ett foto på en liten allvarlig flicka från förr i tiden.
Hon såg så liten o rädd ut stackarn.

Sedan var det de obligatoriska duscharna.
Fast denna gången nöjde de sig med två.Nya order
sedan sist.Bara tacka och ta emot.

Onsdag väckning klockan 06.00.Ner till operation
08.30.Vilken tur att jag var med i första omgången.
Det är alltid bättre än att vänta.
Så var det ju denna narkosgrejen.Då jag är så trång i halsen
så duger det inte med den gamla vanliga metoden.Nej då.
Här får man själv gå in i operationssalen och sätta sig på
bordet.Inga lugnande medel här inte.Det får jag inte innan.
Dom tror tydligen att jag skall lägga av.
Så får jag en plastpåsen med bedövningsmedel som jag skall
inhalera.Det tar lång tid och är jobbigt men narkospersonalen
hejar på.Sedan när det är färdigt så kommer den äckliga sprayen
i näsan.Den är inte go den,men sedan så fixar dom ner
andningsgrejen i näsborren och efter det  är det äntligen
godnatt. Så pling är allt över och man är vaken igen och jag
är så turlig att jag är klarvaken direkt.Inget illamående eller
snurrighet eller nått,bara klarvaken direkt och vill upp och ut.
Men jag får ligga kvar på uppvaket en timme.
Så skedde även denna gång.
Klockan 14.00 var jag tillbaka på avdelningen igen.
Jippie......................
Upp och springa.
Inte ligga i sängen inte.
Det kan vara farligt.
Nej ner till Pressbyrån.
Måste kolla flåset.
Fast lite yr blev jag,det skall jag erkänna.
Fick sömntabletter för att kunna somna vid midnatt.

Idag torsdag kom ronden tidigt.
Opererande läkare var så nöjd med sig själv.
Jag var inte lika nöjd.
-Jaså bröstmuskeln vågade ni inte släppa ner.
-Nähä.
-Så vad har ni gjort då?
-Det känns likadant som tidigare.
-Ni lånade ju mitt vänsterbröst för över ett år sedan.
-Har jag fått tillbaka det?
-Mig veterligen brukar man lämna tillbaka det man lånat.
-Nej vi är som Robin Hood här.
-Okey!
-Men jag är vänsterhänt och det är jobbigt att ha bröstmuskeln under hakan.
-Va sa du?
-Jag är vänsterhänt.
-Oj då.Jag tyckte att du sa att du vänstrat.
-VAAAAAAAAAAA(Himlar med ögonen)Runt sängen står ett tiotal läkare och så.
Dom är ju inte helt GOA...............................
Vad tror dom om mig egentligen.
IDIOTER
Vilken fåne skulle säga så på en rond på en plastikkirurgisk avdelning.
Jag bara frågar.
Min mimik i ansiktet var nog inte av denna värld.
Synd att jag inte kunde se den.
Ja,ja.

Jag skrevs ut och tog Ronden,så heter bussen som kör patienter nuförtiden.
I Älvängen väntade anslutningstaxi.
Jag var hemma vid 16 tiden. Hundarna blev jätteglada.
Sedan har jag varit ute med dem på den dagliga svängen till brevlådan.
Skall bli skönt att sova i sin egen säng i natt.

Glömde säga att dom missade min mat,trots att jag påtalade det
vid inskrivningen. Jag serverades blodig biff med pommes frites.
Nej jag skojar,men nästan.Det fick bli näringsdrycker.
Man är ju van.

Bilder kommer lite senare.
Tack o hej leverpastej.


Postat av: marita jaanson

Hej och välkommen hem.

Vad roligt att du låter så pigg och positiv.

Men, du får kanske ta det lite lugnt nu i början så kan vi träffas senare och gå på promenader med våra hundar, när du känner dig stark nog.

Ha det så bra

Hälningar från Agnes och Marita

2009-03-27 @ 10:04:24




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: