Okänd flicka

Här kommer det sista kortet på ett tag.
En ökänd  ensam liten flicka på det stora
sjukhuset.
Så var det förr i tiden.Ingen visste bättre.Man trodde det var bättre
för barnen att de inte träffade sina föräldrar och syskon.
Föräldrar lämnade in sina sjuka barn och fick hämta dem då de blivit
friska.
Det är jäkla skönt att omhändertagande om små barn på
sjukhus blivit så väldigt mycket bättre de senaste 40 åren.
Nu skulle ju ingen komma på tanken att lämna ifrån sig sitt barn
på detta hemska sätt.

Dettta
fick mig att tänka på en av mina småbröder som fick påssjuka

som baby.

Vi fick titta på honom genom en glasruta.

Lillebror fick ligga på Epidemisjukhuset i åtta veckor.
Själv var jag i åttaårsåldern.

Jag tyckte så himla synd om honom.Han var ju bara en 6-8 månader.
Konstigt nog klarade han sig och idag är han över 50 år.
Jag trodde han skulle dö.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: