Växthusbygget

På måndag kommer växthuset,
ringde Schenker och sa i morse.
Maken har grävt och tjärat timmer,
som skall ner innan
växthuset kan börja monteras upp.
Nu skall vi "bara" få Henrik att komma och montera
växthuset när det  väl är här.
Det skall bli så spännande.
Vi skall ha trall på botten,
menförst skall där ligga markduk
och sedan grus.
Mycket mer jobb än jag trodde.
Jag inbillade mig att
det bara var att montera upp ett växthus,
men icke.
Det måste förankras bra,
så det inte "flyger"iväg
när det börjar blåsa.
Ser framemot att få det klart,
så att jag kan inreda
 det med hyllor och växter.
En vindruvsplanta vill jag ha där,och
ett litet citron,eller limeträd.
Så ett litet bord och två stolar.
Allt i all enkelhet.
I växthuset kan jag sitta och kuckelura
och höra när regnet smätter och plaskar
på glastaket.
Hög mysfaktor.


Postat av: gladmymlan

åh jag vill med ha växthus. min kompis har ett, som hon inrett med massa fina old-antique-style och fullt med konstiga blommor...såå n mysfaktor

jag får väl satsa på att inreda brygghuset.

2009-06-12 @ 22:28:47
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: