Torsdag

Pånigen idag.

Först var jag hos Odentologtandläkaren.Men nu
fattar jag ingenting.Igår kom en preliminär
operationstid från käkkirurgen,det var ju sagt
att det skulle bli något annat.Fast nu överlät jag
hela skiten till tandläkaren och käkkirurgen att
bestämma vad och när de skall gå vidare.Det
kommer ju iallafall inte att ske något förrän till
hösten. De behöver också ett besked från landstinget
som skall stå för kostnaden.

Efter detta åkte jag direkt till Östra sjukhuset.
Jag fick vänta en stund.sedan var det dags att
öppna den lilla trånga munnen igen. Nu fick jag
en liten bettskena,för att i möjligaste mån
förhindra att jag skaver sönder tungan.
Med en ny bettskena i munnen,en gul ask
och en massa preparat till munnen,hastade
jag vidare.

Jag åkte inom Monikas växthus i Agnesberg.
Vilken tur.Det visades sig att det var sista dagen
de hade öppet innan semesterstängningen.Därför
sålde de ut allt i växthuset. De redan låga priserna
var det 50% på. Jag köpte bland annat tre Blodsdroppar
för 30 kronor samt lite till mitt växthus som
just nu håller på att monteras upp.

Tack vare Fridas goda råd har jag inte så ont
i munnen idag.Jag hade smärtlindrat mig redan 
innan allt drog igång idag.
Så himla bra. 

Bay the way.
Jag stötte på min svägerska och hennes pappa
på handelsträdgården i Angesberg.
Lillebror var kvar hemma,men han hade
ringt alldeles innan och påtalat att han var
HUNGRIG.
Är alla män sådana eller?

Nu tar jag semester från sjukhusen,hoppas jag iallafall.
Jag har ingen tid förrän den 14 juli.
Då skall jag till ÖNH-doktorn.
Långledigt som sagt.
 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: