Till Lina

Kära Lina!

Har tänkt så mycket på dig sedan du fick ditt cancerbesked
,för lite över 1 månad sedan.
Jag har även tänkt att ringa dig,om jag på så sätt
skulle kunna stötta dig i din jobbiga kamp.
Men som du vet så har jag ju problem
med "pratet"
,speciellt i telefon.
Vet också att du redan för två år sedan trodde
att du hade cancer,
men att läkarna då inte trodde dig.

Vi "hypokondriker" emellan.

Du är ju trots allt bara 29 år och har 3 små barn.

Kära släkting.

Ja du blir ju lite släkting i och med att de är gift med
min svärsons bror.
Vi har ju träffats på våra små kalas genom åren.

Konstigt att jag skulle träffa på dig idag när jag
var på vaccinationsmottagningen och tog min TBE
spruta.
 Vilket sammanträffande.
Gott att få prata med dig
,och se att du var vid gott mod,
trots att du redan i morgon
bitti skall genomgå en stor operation,
med påföljande
behandling.

Lina,det kommer att gå bra.
Din prognos på sköljkörtel-
cancern är ju god,och du är i övrigt ung och frisk.
Väldigt synd att den inte upptäcktes för 2 år sedan,
då hade inte cancern hunnit sprida sig till lymfkörteln bredvid.
Du sökte ju för att du visste att det var något galet
i halsen.
 
Du såg strålande ut som vanligt.
Snygg och söt och med ett smittande leende.
Det här klarar du.
Visst vet jag att du har en skitjobbig period framför dig,
men cancer är inte lika med döden.

Keep on fighting.

Jag skall tänka på dig hela dagen.
Skall även be en bön för dig.
Tänk positiva tankar.
Det som inte dödar stärker.
Ditt liv kommer att få en annan dimension .
Jag lovar.
Du kommer att se på livet på ett annat sätt efteråt.
Jag vet.
Det är lätt att säga.
Men det är så bara.



Postat av: blomman

Hua låter inte roligt. Hoppas det ordna sig för din vän. kram

2009-06-03 @ 12:17:07
URL: http://liljasvart.bloggsida.se/
Postat av: Pauline

fin blogg!

2009-06-03 @ 19:39:47
URL: http://paulinestenseth.se
Postat av: Frida

Du skriver så fint. Är en mästare på att sätta ord på känslor.Tack! Kramizz

2009-06-05 @ 12:25:18
Postat av: eemelinah

Ingen hade kunnat skriva det bättre än du mormor!

Du är den bästa! (:



Jag älskar dig! <3

2009-06-05 @ 13:21:18
URL: http://emelinnna.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: