Stort kalas

10 barn,mellan 2 månader och 18 år,och 11 vuxna
firade idag Lucas som gick ur nian.
Vi bjöds på en massa väldigt god mat,och nu har
jag ätit för flera dagar.Jag tog tårta tre gånger.
Annas marängtårta är den bästa som finns.

Förutom tårtan,bjöds vi på varmrökt lax,med
ishavssås,och en helt vidunderligt fin potatissallad,
som jag tyvärr inte kunde smaka av.
Sill och färsk potatis.Tre sorters pajer.
Hembakat  bröd. Ja,jag vet inte om jag fått med allt.
Det var så väldigt mycket gott.
Jag tog flera gånger av allt,nästan.
Så var det kaffe med allt gott till.Två sorter tårta
bl.a. Jag är proppmätt.

Måste bara säga,att som farmor är jag väldigt stolt idag.
Så bra betyg som han fick mitt äldsta barnbarn.
10 VG.
Inte illa.
Nu kommer han förhoppningsvis in på
det gymnasieprogram som han sökt som förstaval.

Innan denna stora fest var vi på Östra sjukhuset.
Dom är ju så goa mot mig där,men det är jättejobbigt ändå.
Att hålla på i min lilla trånga mun i över 1 timme.
Det är en utmaning för såväl tandläkare,tandhygienist,
som mig.Läppen sprack lite,så nu är jag öm,och
kommer inte att prata på ett par dagar. Nu kommer jag
bokstavligen att hålla tyst ett tag.

Återkommer med bilder i morgon.
Nu skall jag snart gå och lägga mig och slappa
framför teven.
Godnatt.


 


Postat av: Lisbet

Låter som ett härligt kalas och vilken duktig grabb, 10 VG, får hoppas han kommer in på det han vill och att farmor snart kan heja på igen när allt har läkt sig.

Kramis Lisbet

2009-06-10 @ 21:48:26
URL: http://lizlucas.blogg.se/
Postat av: marie

Låter som en underbar examensfest...



kram kram

2009-06-12 @ 10:15:18
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: