Onsdag

En kontrasternas dag.
Först stor glädje när näst äldsta barnbarnet
gick ur grundskolan.Nummer tre av barnbarnen
gick samtidigt ur sjunde klass.
Tårögda satt vi i kyrkan och lyssnade på det traditionella
psalmerna och talen.Som sista psalm kom ju favoriten,
den blomstertid nu kommer.Sedan gick vi med ner på
skolgården där vi fick vänta medans niorna var i
matsalen och fick sina slutbetyg. Därefter var det dags
för fotografering och avfärd med lövade kärror.
Nu är det sommar för mig när jag fått vara med om
skolavslutning i kyrkan och allt.
Till skillnad från förra onsdagen då Lucas gick ur
grundskolan,så sken solen idag och värmde oss
alla till kropp och själ.

Så var det slut på glädjen,och Skepplanda kyrka
väntade.
Begravning av en boulevän till maken. En mycket
stämningsfull begravning med mycket Evert Taube
,och välkända psalmer som passar till begravning.

Kaffet efter såväl skolavslutningen som begravningen
fick jag tyvärr hoppa över.Efter skolavslutningen hann
jag inte, och efter begravningen var jag tvungen att hasta
iväg till Kungälv för att hämta Olle.Olle hade fått stanna
kvar hos hundtrimmen lite längre än han skulle.
Jag hade ringt till trimmaren i måndags som var
hygglig nog att behålla Olle tills begravningen var
överstånden.

Nu har jag två sommarklippta hundar.Själv är jag lite
matt efter alla aktiviteter.Mest för att det alltid är en
anspänning själsligt både med skolavslutningar,
mest så klart mer då det är begravningar.-Och att snabbt
växla mellan största glädje till djupaste sorg.
Ytterligheternas dag denna onsdag,
men det var viktigt att jag fick möjighet att
närvara på båda.

Skolavslutning i Lödöse.

Klass 9A Tingbergskolan avslutningsbild 2009

John Hanze´ns begravning i Skepplanda kyrka.


Postat av: Lisbet

Vilken dag, du gick verkligen från en ytterlighet till en annan. Men allt var ju vackert på sitt eget sätt, eller hur?! Kramis Lisbet & Lucas

2009-06-17 @ 20:52:44
Postat av: Margareta

Hej Mette!

Kikar in för att önska dig och din familj en riktigt

Trevlig Midsommar!

Maggan/Griffarna

2009-06-18 @ 10:27:43




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: