Nationaldagen

Uppe med tuppen 6.30.
Skulle till Media Markt
där de hade ett spektakel.
Varje timme från 8.00-19.00
hade d.v.s erbjudande.
Jag var i stort behov av en ny dammsugare och
mellan 9.00-10.00 sålde de ett parti Miele S5281
för 1490 kronor.
Jag gorde en koll med Priecerunner och såg
att denna dammsugare låg på ett pris mellan
2700-3190 kronor.
Så här gäller det att slå till.

Medan jag drack mitt morgonkaffe kom en räv upp
på altanen.
Jag han inte få upp kameran innan den
hunnit sticka iväg.
Skit alltså.
Den var bara några meter ifrån mig.

Klockan 8 stack jag iväg till Göteborg och var
på plats i butiken 8.45.
Där stod redan folk och
inväntade 9 slaget,då dammsugarna fanns
tillgängliga.
Klockan 9.00 precis drog de av plasten på
den stora högen av dammsugare,kanske
200-300 dammsugare.
Tre minuter över 9 var samtliga dammsugare
sålda.
Jag fick min tack vare att jag kom i tid.

Under tiden jag var i Göteborg,hade maken och
Emelina åkt upp till boulen i Alvhem.
Emme hade övernattat här.
De återkom vid 13 tiden  med två
boulevänner,och ungefär
samtidigt kom Frida med make och hund.
Frida och jag gick ut med hundarna.

Nu är huset tomt igen,bortsett från oss
som bor här permanent.

Nu skall jag testa dammsugaren.

Sedan kommer det förhoppningsvis lite
nationaldagsfirande på tv.

Det är inte som i Norge precis.


Postat av: gladmymlan

nä jag har nästan helt gllömt bort att fira mitt allt annat firande me svärmor o svåger...vilket klipp du gjorde! min dammsugare sjunger på sista versen....

2009-06-06 @ 18:48:52
URL: http://gladmymlan.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: