Mot Partille

Jag pratade med Elvira i telefon i måndags.
Hon var så glad över att vi skulle komma
på onsdag.
Elvira fyllde 3 år i slutet på april.Många,många
gånger som hon varit här på besök så har
oxå hennes kusin Emelina,14 år den 12/8,
varit här,så Elvira har fått för sig att Emelina
bor här hos oss.Jag har försökt förklara
detta för henne.

-Elvira,du förstår att jag är din farmor,men
 jag är oxå Emelinas mormor.Emelina har
en egen familj,med mamma och pappa och
storebror o hund o katter.Det vet du väl?
Frida är ju Emelinas mamman.Frida och Dean
är ju mina barn som nu har egna familjer
och egna barn.Det vet du väl Elvira?

Så har resonemanget mellan Elvira och mig gått.
Men likväl så frågade hon i måndags om
Emelina kommer.Hon är så söt när hon säger
Emmelina.Hon säger Emmelina och inte Emelina.
Jag föll direkt och ringde till Emelina som nu
har fått ledigt från skolan för att åka med.
De gjorde inget viktigt i skolan ändå
så här alldeles i slutet av terminen,sa hon.
Då blir Elvira GLAD.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: