Midsommarafton

Växthuset var på plats igår kväll klockan 23.30.
När vi vaknade till ösregn på torsdag morgon
var det ingen av oss som trodde att vi skulle få
upp det innan midsommar.Men så klarnade det
upp på dagen och arbetet med att montera upp
växthuset startade klockan 15.30.

Nu skall maken göra lite återstående arbete
som att montera upp ett par hyllor och annat.
Sedan skall jag plantera mina växter i större krukor
och sätta in.

Vädret är som vanligt en midsommarafton,men
just nu uppehåll.Det är varnat för skurar.
Någon sommarvärme är det inte.
Vi har ungefär samma temperatur som vi
brukar ha på nyårsafton.

"Ur led är tiden".

Igår kväll plockade jag mer än 100 äckliga mördarsniglar.
En hel burk slemmiga äckliga kräk hittade jag på
tomten.
Nu önskar jag ju lite torka så sniglarna inte trivs.


Postat av: gladmymlan

oh vad avis jag är! vill med ha ett växthus ju!

betyder det att jagblivit vuxen?



jag har peppar peppar inga mördarsniglar, och inga såna där tusentals baggar som äter gräs heller...

har altid fått höra att min gräsmatta är så mossig och den ska helst rivas om av förståsigpåare..

men tji fick dom för jag tror det är därför varken sniglar eller baggar kommer...och mossa är mjukt att gå på så det så:-)

kram

2009-06-19 @ 11:07:13
URL: http://gladmymlan.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: