Hundväder

Inte ens hundarna vill gå ut idag.
De vill bara ligga inne och sova.
Varför heter det då hundväder?
Det verkar iallafall inte vara något som våra hundar gillar.
Konstigt namn.
I onsdags då vi var i Göteborg och
Partille var det likadant väder.
När det är skolavslutning vill man ju ha sommarväder,
så att man kan sitta ute.
Jag tycker så synd om barnen.
Dom behöver sol och bad.

Men idag både regnar och blåser det,så
det liknar mer oktoberväder än juniväder.
Nu får det gärna bli lite sommar,tycker jag.
Hundarna tycker nog detsamma,men de är
ju kloka nog att sova i detta tråkiga
väder.
Men det finns fler som behöver sol och bad.
Det här är den första sommaren sedan 2005 som jag skulle
kunna bada ute.


Postat av: gladmymlan

åh vilken fin vovve-bild! jag gillar regn. det är så kravlöst på nåt vis. det är liksom ingen som höjer på ögonbrynen för att jag råkar ligga inne i soffan o glo på fem inspelade glamouravsnitt en förmiddag när det regnar...är det däremot strålande sol...då ska tvätt ut på tvätt-vindan, man ska fixa, picnica, bada, you name it...så jag tror regnet är för att vi ska kunna ta det lite lugnt, läsa lite, filosofera lite och ha det myspysigt!

kram

2009-06-12 @ 16:08:25
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/
Postat av: anita&uno

Ja det är ett förfärligt väder.I hela Sverige verkar det som.Man får sitta vid fönstret och titta på den vackra natur som finns därute i blåsten. Uno han har oxo valt soffan idag men i all tristessen bet han sönder en kudde. Ack ja.

2009-06-12 @ 16:16:26
URL: http://unoett.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: