En lugn dag

Idag har jag en lugn dag.
Var bara en sväng nere i Älvängen och
plockade ögonbrynen och handlade.
Jag har sett på modesidor att ögonbrynen
skall vara blonda i år,men den trenden köper
jag inte.Det ser ju alldeles konstigt ut.
Det är ju därför,att jag inte gillar blonda
ögonbryn,som jag valt att färga och plocka
brynen,var femte vecka.Annars är de ju
kritvita.

Nu går jag och väntar på att mitt växthus
skall komma i slutet på nästa vecka.
Förhoppningsvis hinner det fram innan
midsommar.
Där skall jag ha en vinstock,ett limeträd
och kanske ett granatäpple.
Sedan skall jag ha hyllor där jag kan ha
krukor och verktyg.
Sedan skall jag ha ett pyttelitet bord
och två små stolar.

I morgon skall jag till Östra sjukhuset
och efter det på skolavslutning.Sonens
äldste går ur grundskolan.och son nummer
två går ur mellanstadiet.
Nu börjar jag fundera på om man skall
han med sig något mer än en blomma
och hänga runt halsen.
Det har ju blivit så stort det där med att
gå ur 9:an nuförtiden.
De har bal och grejer.
Det är grejer det.
Så var det då inte på min tid.
Fast då skulle man ju inte uppmärksamma studenten
heller.Det var ju alldeles knäppt,men så var det i slutet
på 60talet.
Minns studentupproren 1968.


Postat av: gladmymlan

nä men...jag har med "inga" ögonbryn är det här året när man äntligen blir "inne" då?? men vaddå färga, går du och färgar? blir det bra? ser det "naturligt ut"? jag har aldrig vågat gå till salong o färga o plocka ögonbryn men skulle bädly vilja för att slippa måla ögonbryn varje morgon..

kram

2009-06-09 @ 21:50:47
URL: http://gladmymlan.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: