En helvetisk vecka

En helvetisk vecka går mot sitt slut.
Hoppas att jag inte behöver uppleva en sådan
vecka till.

Från arbetsgivaren fick jag en massa stöd,faktiskt.
Det var ju dem jag var mest nervös för,konstigt nog.
Det har med allt det gamla att göra. Allt som hänt
tidigare för många år sedan.
Det har satt sina tydliga spår.

Åter till gårdagens möte. Försäkringskassan har eld
i röven nu för tiden. Eftersom min cancer är borta så får
jag inte vara sjukskriven längre. Det är bara rent livshotande
sjukdomstillstånd som kan föranleda sjukskrivning med 80%
av inkomsten i sjukpenning. Sedan kan man få 75 % i 550
dagar. Efter det blir man utförsäkrad. Det kommer jag att 
bli,sa representanten från FK. Och detta kommer att ske snart.

Jag spelade in hela samtalet på min mobiltelefon.
När jag kom hem så kunde maken höra samtalet,
så att jag slapp berätta.
Jag var HELT slut när jag kom hem.
Ingen rolig fredag.
Dessutom ringde sonen och berättade att han
blivit uppsagd från sitt arbete.
För mig är allt detta ett HELVETE.
Jag vet varken ut eller in.
Allt det här gör mig sjuk.
Psykiskt mår jag väldigt dåligt nu.
Fick även höra på mötet igår att depression inte
är sjukpenningberättigad.
Visst är det bra att försäkringssystemen stramas upp,
men det måste ju finnas gränser.
Hur sjutton skall en deprimerad person orka ta sig till
arbetet. När man är deprimerad kan det vara ett helt
företag att bara ta sig ur sängen för att gå på toa.
Allt blir ju bara kolsvart.
Nej nu börjar Sverige bli som nazityskland under
2 världskriget.
Vi gör mot sjuka som nazisterna gjorde mot judarna.
Nej nu tog jag allt i. 
 


Postat av: gladmymlan

grrrr morra frustrationen river tag i mig. Jag VET att dom behöver "spara" pengar, men så länge en minister kan få 135 tusen varje MÅNAD kan dom inte ha så jäkla dåligt ställt i sverige! åhh!

jag har inte fått min sjukskrivning godkänd än, och nu börjar jag bli nervös att det kommer bli ett stort NO NO för mig. jag vet ju inte ens själv vad som gör att jag är sjukskriven, inte är jag deppig. bara rejäl ångest ohjärtklappningar...

du som gått igenom så mycket...hur länge har du varit sjukskriven då? och många blir ju sjukpensionärer? Får du inte blir det? Min mamma går ju hemma, med ett gammalt diskbråck, och tre av mina vänner går hemma med allt från fibromyalgi till huvudvärk:-( alltså, du MÅSTE ju få rehabilitera dej i lugn och ro. suck suck.

jaja idag är det lördag och dom där 142 miljonerna är ju bara några nummer ifrån:-)

håll tummarna. kram i alla fall och hoppas det löser sig till det bästa med både dej och sonen...

stOOra kramen till dej idag!!!

2009-06-27 @ 10:22:49
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Mette

Nä något förslag om ev sjukpension har jag inte fått.

Jag håller tummarna för dig angående de 142 miljonerna vinns av dig.Då behöver du ju inte oro dig för sjukpennarna iaf.

Men visst märks det mkt väl att vi har en borglig regering.Tar från dom fattiga och ger till de redan rika.Man blir så trött.

Mette

2009-06-27 @ 10:40:35
URL: http://finnotto.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: