Bismak/bisak

Ja herregud inte skall man klaga över att det inte
händer något här.
Skulle ut och cykla för att hämta honung hos en granne.
Det har flera bisamhällen och det är alltid en skön
känsla att använda produkter som är närodlade.
Honungen använder jag till mitt goda röda kvällste.
Det är så himla gott att ta en stor tesked med
honung i tet.

Så jag skulle ta med mig Otto. Väldigt bra,tänkte jag,
 förena nytta med nöje.
Tidigare på dagen hade jag plockat 7 fästingar
på Olle och 2 på Otto.
Sedan kammade jag Olle.Han gillar att vara snygg.

Så skulle jag ge mig av.För att Olle inte skulle springa
efter oss så låste jag dörren.
Men låset var så trögt så
maken skulle spraya med 556.
Jag hade fått på Otto kopplet,men inte spårselen.
När jag skulle sätta på den kom maken med sprayflaskan
i högsta hugg.
Jag vet inte men Otto måste fått för sig att vi skulle
göra något med honom.
Gud vet.
Ibland har jag svårt att förstå mig på han.
Otto försvann under trappan och vägrade komma
fram,trots lock och pock.
Så jag blev sur och sa att nu cyklar jag iväg själv.
Maken skulle komma i möte med Olle.
Vi tänkte att nu kommer Otto säkert fram.
Men icke.
Vi gick iväg.
Jag med cykeln och maken med Olle.
Ingen Otto.
När maken återkom effter promenaden med Olle
kom Otto honom i möte i backen
på tomten.Jätteglad med glatt viftande svans.
Nu hade han kommit ur psykosen.
Jag fick hämtat min honung.Blev inbjuden på ett
glas vatten,av grannen som bor 3 kilometer
bort,på andra änden av "vår" väg
Gunnel menade på att deras vatten var inte särskilt gott.
Jo det smakade fint,sa jag.
Jättegott.
Det har ingen bismak.Konstigt,sa grannen,vi
som har så många bikupor här.
Ha,ha,nu var du allt fyndig Gunnel.



Postat av: anita&uno

Som det kan bli.Men slutet gott ju. Härligt med sån honung!

Jag röstar ju för ett rött Europa vilket är superviktigt tycker jag.Men du skall absolut rösta. Blankt visar att du bryr dig iallafall. Pirat? Nej dom har inte så mycket att komma med tyvärr. Dom är endast populistiska och gick framåt på grund av ungdommarna.Precis som Ny Demokrati gjorde på sin tid på sitt sätt.

Kram från oss

PS. Jag röstade 1400den 20 maj, som nr 2 i förhandsröstningen.

2009-06-04 @ 19:44:08
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

haha hundar är konstiga de kan få för sig precis vad som helst!

ja gott med närproducerat tycker jag med. vi får honung från nån svärfar känner...gott.

kramkram

2009-06-05 @ 14:50:20
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: