Fortsättning följer

Nytt avsnitt i FK följetongen.

Ny handläggare ringde mig igår. Handläggaren hade fått veta att intyg inkommit till arbetsgivaren ifrån företagshälsovårdens läkare. Nu ville FK ha en kopia på detta intyg då det kunde påverka min rätt till sjukersättning. Min rätt till sjukpenning skulle ju upphöra,men jag har inte fått något skriftligt på detta beslut ännu och det borde man ju få,eller? Det är lika spännande inför den 27 i varje månad. Kommer det några pengar denna månad?
Så den här följetongen är långt ifrån slut. Nu har jag kopierat och skall sända in det till
FK inläsningcentral i Östersund. Vilken byråkrati. Försökte även nå arbetsgivarens representant men hon var på semester och återkommer på måndag.

Idag regnar det inte men det skall komma in ett nytt regn snart sa dom på vädret. Och blåbären står och väntar i skogen,hoppas jag iallafall. Det är en bra bit dit och jag vill inte gå ifall att det skall bli regn. Så det blir att avvakta lite till.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: