Arsenik o gamla spetsar

Igår plockade jag upp en massa döa o halvdöa sniglar
i trädgården. Idag ligger här lika många. Lite synd bara
att man tar död på alla möjliga sorter sniglar. Små söta
sniglar med hus på ryggen,leopardsniglar,vanliga
svenska skogsniglar och den fruktade j...la Spanska
skogssnigeln, i folkmun kallad mördarsnigel. Detta äckliga
kräk som muterar sig och kannibaliserar o röjer runt i
min och andras trädgårdar.
De äckliga slemmiga kräker bli då rakt inte mindre slemmiga
efter att de ätit av Schneckenkorn precis.
Inte blev det någon träning i att leta kantareller igår heller.
jag skyller på regnet. Istället ägnade jag mig åt att sy på spets
på en gammal klänning och att sticka färdigt en halskrage.
Garnet var billigt bara 40 kronor gick kragen på.
När klänningen med spetsen är färdig så skall jag fota
och lägga ut här på bloggen.
Förresten vilken lång bloggpaus jag tog då.
Tack Gladmymlan.


Postat av: gladmymlan

oh fan vad jag vill kunna sticka! önskar jag vore händig med fingrar och sysaker. men jag är totalt värdelös på allt med att sy sticka och virka. tänk den som kunde virka.

kram kram

2009-07-12 @ 12:00:31
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/
Postat av: anita&uno

Jag gör inget alls just nu.Trist men så kan det bli. Kommer väl tillbaka en vacker dag.När inspirationen infinner sig.

Jag har fina Vinbärs sniglar i min trädgård som jag placerade för många många år sen och dom är så fina.Ser inget dom äter på mer än pepparrotsbladen och det får dom så gärna.Jag är så rädd om dom.Spanska sniglar har jag inte tackolov.

Kram till er.

2009-07-13 @ 17:50:48
URL: http://unoett.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: