Tystnad tack

Nu måste jag vara tyst för det gör ont när jag pratar
och det har jag gjort alldeles för mycket  idag.

Först hade jag ett långt samtal med min arbetsgivare.
Nu får vi se hur det går med det.
Jag fick iallafall berättat hur jag har det med munnen.
Det verkade som om han förstod iallafall.
Han skulle kontakta FK och berätta vad vi talat om,
så att jag slipper återberätta det.

Jag berättade om svårigheterna att prata en längre stund,

samt om mitt förändrade utseende,som gör att folk
inte känner igen mig längre.Han förstod att det var jobbigt,sa han.

Sedan hämtade jag upp Sebbe efter skolan.Vi pluggade
periodiska systemet,neutroner och protoner,joner och joniceringar
och så.
Det blev alldeles för mycket pratande från min sida och
det får jag lida för nu.

Tur att det är kväll så jag får natten på
mig att vila munnen.
i morgon är det ju bättre igen.

Hur skall det gå att arbeta när jag får ont i munnen av att
prata lite för mycket?
Inte vet jag men det får väl ge sig.
Jag kan ju skriva om det
inte går att prata.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: