Blixthalka

Idag har jag bokstavligen krypit runt på alla fyra de gånger som jag varit ute med hundarna.
Varje gång har jag sagt tyst till mig själv,
-detta är sista gången!!!!!!!!!!!!!!!
Hastigt och inte så lustigt det slog om igår kväll och blev blixthalka.
Jag har bara ramlat en gång ännu och tro inte att jag slant på isen.
Nej jag min stolle skulle ju gå vid sidan om vägen och snubblade över nått.
Det var kolsvart så jag såg inte vad det var.Nån rot eller gren,fråga inte mig.
Konstigt nog slog jag mig inte.
Kanske lite i ena knät men det var egentligen inget att prata om.
Undrade hur många benbrott de fått in på sjukhusen i västsverige idag?
På eftermiddagen var jag ute och körde bil och det kändes och var helt klart säkrare.
Handlade lite och fikade sedan hos en väninna i Nol.Jättetrevligt att ses igen och "tjöta" lite.
Det är bara att hoppas att det kommer snö eller att isen smälter.
Just nu är det som värsta hockeyrinken på vår väg.


Postat av: Anita o Uno

Usch det är hemskt otäckt när det är så halt. Jag vågar inte gå ut då.Förra julen trillade jag ner från yttertrappen och fick höger fot under mej och jag har fortfarande ont då och då i den. Men det kunde varit värre.

Kramiz och ta det lugnt!

2009-01-07 @ 20:46:39
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: anita widerberg

Nu "spökar" det på bloggen igen.Provar skicka iväg detta.

2009-01-07 @ 20:47:54
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Tina

Tack för besöket, det var trevligt o roligt att se att du är och mår så mycket bättre. Men nej ingen snö nu. Nu vill vi ha VÅR.

Kram från Tina

2009-01-07 @ 21:14:48




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: