Önskan

Idag har jag en önskan. 
Liten önskan,tycker kanske du,men den är allra största värde för mig.
Barn,barnbarn,svärdotter,svärson och Totte kommer ju idag på middag.
Jag skulle önska att maken höll sig nykter.
Är det för mycket att önska.
Kanske,men jag ger aldrig  upp hoppet.
Det skulle vara så mycket trevligare om han inte blev så full.
Han behärskar inte alkoholen längre och då är det inge kul.
Allt blir så jobbigt och jag skäms.

I mitt barndomshem dracks aldrig alkohol.
Kanske vid något enstaka tillfälle och då var föräldrarna glada.
På jularna fanns aldrig något starkare än svagdricka.

I det här huset har det blivit alldeles för mycket alkohol.
Jag hatar alkohol.
Nä kanske inte alkoholen precis.
men vad det gör med min make.
Han är allergisk mot alkohol och ändå utsätter han sig för den.
Jag vill inte att barnbarnen ser vad alkoholen gör med morfar
och farfar.
Och nu när han har cancer har det blivit så mycket värre och
han tål mindre och mindre.
Jag tror att alkoholen blir hans död,istället för cancern som han är så rädd för.
Han borde vara mycket räddare för alkoholens verkningar på kropp och själ.

Håll tummarna för att vi kan få njuta av en trevlig eftermiddag och helg.











Postat av: anna

det var ju lite lustigt det här, för preciis detta du tar upp, pratade jag med min sambo om igår kväll! Att jag avskyr alkoholen, för att den får människor som vanligtvis är goa människor att bli en helt annan. Det behöver inte alltid handla om kvinnomisshandel eller så, men för mej räcker det att min sambo tar några öl för mkt, och blir sluddrig och gapig...det räcker för att jag ska bli irriterad!

min sambo tycker jag är för "hård" vad gäller alkoholen, men just som du skriver, att den får för stor plats så fort det är lite julledigt eller semester eller vad det nu är. att alkoholen ska vara "knappen" som får "vanligt" folk att "slappna av!" bättre då att dom går en meditationskurs eller nåt. sambon här åker iväg till bolaget o det köps öl och whiskey och viner inför en långledig helg...

som om det är det viktiga.

jag tror banne mej jag ska gå med i IOGT-NTO för det går ju för långt tillslut.

Min sambo är oxå allergisk mot alkohol. han blir inte otrevligt eller så, men allmänt full på inte mkt alls, och det vantrivs jag med...alltid vid midsommar så ska det snapsas så mkt att man är bra i hammaren redan vid fyra på eftermiddan..

varför det?

vad är det för poäng?!

varför inte bara dricka EN öl eller max två?

varför inte bara en whiskey, och sen vara nööjd?!



jag är med dej totalt på detta, helt meningslöst och gör bara normalt trevliga människor till grisar eller idioter som pratar högt eller tjatar om samma sak eller sluddrrar. ushca.

storkram te dej mette!

2009-12-27 @ 17:44:19
URL: http://gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: