Onsdag 30 dec 2009

Nu börjar jag gå ner i varv. Faktiskt ganska skönt.
Fick brev ifrån FK idag. Inget speciellt överraskande brev.
Avslag på mitt överklagande om sjukpenning. Fast jag ger
mig ju inte med detta utan överklagar till Länsrätten,den första
instansen. Jag kommer att förkorta till LR i fortsättningen.

Fast som sagt det var ju väntat. Se bara hur de behandlade kvinnan vars son
avled i cancer drygt 1 år gammal. Hon hade ju inte skrivit in sig på AF
dagen efter sonens dödfall och fick sin sjukpenning indragen.
Hon överklagade beslutet och fick rätt i LR men nu har visst FK
överklagat LR,s dom till KM,Kammarrätten.
Nu driver FK sina regler in absurdum. Jag hittar inget annat ord.
Det är den här jävla regeringens fel alltihop. De och deras arbetslinje.
Visst.Det är ju rätt att man skall arbeta och göra rätt för sig,men
det finns tider i livet då man inte orkar arbeta eller söka arbete.eller?

Varit ute och halkat runt.Nej då,skojar bara,fast inte är det kul med isgata.
Och en gång till idag måste jag ju ut.
Annars håller jag mig inomhus eller tar bilen och sticker iväg.
Här är det ingen sinekur att promenera med hundar,
trots att solen sken så gott idag.
Kallt är det oxå ute. Nu är det 11 minus och klockan är bara 17.10.
Hu då.
Det kommer att bli en kall natt.


Stocken sommaren 2009.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: