Slemhinnor

Mina slemhinnor i munnen är så skitömma. Slemhinnor vad är det?  Tänker du någonsin på dina slemhinnor i munnen eller någon annan del i kroppen? Något man aldrig tänker så mycket på men när de blivit sköra som alla mina slemhinnor i munnen är  så blir det skitjobbigt. Nu är det så att jag ätit väldigt mycket jordgubbar de senaste månaderna,ja sedan i maj har jag ätit jordgubbar nästan varje dag och jordgubbar är mycket mer frätande än man tror. Visserligen har jag fått en spray som är bedövande men den svider som eld,fast jag sprayar flera gånger om dagen ändå. Det svider ju bara någon halvminut sedan är jag bedövad i några timmar,då gäller det att äta innan bedövningen släpper. Mina slemhinnor i munnen blir nog aldrig helt återställda,det gäller bara att acceptera det som så mycket annat. Fast det är inget kul att ha ont i munnen jämt och ständigt. Undrar om det går att acceptera? Att alltid alltid känna munnen. Att aldrig kunna inte vanlig kost. Att från det att man vaknar till det att man somnar på kvällen ha en mun som svider. Inget kul alls. Tur att jag gillar mat. Därför håller jag min matchvikt på +50 kilo.Och när det är jäkligt jobbigt så tänker jag positiva tankar, typ, jag är ju faktiskt här på jorden här och nu. Jag lever och jag lever relativt gott,det finns så många som inte har den tur som jag haft.Fast det är en himla tur att man inte vet vad som väntar en. Gott att få leva i nuet,inte i framtiden eller tänka på hur det var tidigare. Att uppleva och uppskatta nuet.Att bara tänka positiva tankar,så fort en negativ tanke kommer så mota bort den.
Det blir inte mycket skrivande på bloggen just för tillfället, men jag tänkte lägga ut ett kort på några av mina små nallar.
I morgon är det 1 årskalas i Partille. Vår minsta lilla prinsessa fyller 1 år.


Postat av: gladmymlan

uh. lät inte kul precis...finns det inget som "stärker slemhinnorna" i munnen typ som ovesterinkrämen gör för underliv?

elller nåt naturläkemedel? låter tufft....bra att du håller din vikt trots allt!!!

kramar på dej!

2009-08-22 @ 21:41:35
URL: http://www.gladmymlanblogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: