Långpromenad

Vi gick alla 4 upp till Iglekärr igår. Vi skulle kika efter blåbär och svamp.
Blåbär fanns det massor av men då hade jag glömt ta med mig min plockare och min spann. Jag kom på det efter att vi gått 5 minuter,men jag orkade inte gå tillbaka och hämta den. Istället fick jag med mig en  burk från Henriks. Tänkte att det kanske inte finns så mycket blåbär där uppe,men det fanns det. Jag käkade så jag var helt blå i nästan hela ansiktet,plus att jag fick med mig i burken. Så hittade vi EN Karl-Johan. En enda,men den var stor.
Otto fick bada i tjärnet, Olle hade ingen lust så han slapp. Jag fotograferade den röda näckrosen som blommar där uppe just nu.Den är så vacker,men tyvärr kom jag inte så nära som jag egentligen ville.
Sen gick vi hemåt.
 Då fick vi för oss att gå en annan väg hem. Det skulle vi aldrig gjort för vi kom ju ut på kalhygget naturligtvis och fy sjutton va jobbigt det är att gå där. Vi hade ett sjå för att komma tillbaka på stigen. Vi gick o gick. När vi kom till bordet så var jag så trött så jag bara vill lägga mig ner. Vi var jättetrötta och hungriga alla 4. Nej inte Otto förresten men vi övriga. Maken var jätteduktig. Att han orkade. Jag är ju mycket mer van att gå på oländig mark men han klarade sig så bra.

När vi väl kom hem efter 3½ timmes tur kokade jag potatis och så åt vi kokt kalv i dillkött, och efterrätt. Sedan somnade vi alla fyra. Olle, maken o jag hade ont överallt.

På kvällen stekt jag upp Karl-Johan i olivolja. Mums va god den var. Vi delade på den och sedan blev det mer blåbär. Personligen tycker jag Karl-Johan sopp är den allra godaste svampen. Mycket godare än kantareller.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: