Långledigt

Just nu njuter jag av den första sommaren sedan 2005 som jag inte haft inbokade läkarbesök var eller varannan dag. Under den tid som gått under augusti månad har jag ännu ej haft ett enda läkarbesök vilket känns helt underbart, men lite konstigt.
Jag märker att jag inte skrivit på bloggen på länge för jag är verkligen ringrostig. Inte något skrivande att tala om och inget läsande heller för den delen. Bara utomhusarbete men det är ju den tiden.
Idag fyller mitt ena barnbarn 14 år,så vi har ju varit uppe och gratulerat Emelina på födelsedagen. Vädret var så bra så vi kunde sitta ute och fika. I vanlig ordning glömde jag min kamera hemma. Kom på det när vi var nästan framme. Skit också. Kände mig nästan naken utan min Canon. Fick även träffa Sebastian och hans kompis. Vad han växer den pojken. Tror att hans föräldrar ger honom något sort tillväxthormon. Nej jag skojar bara,men han har blivit huvudet högre än mig bara under sommarlovet. Har ju inte träffat honom sedan skolavslutningen. Herregud var har denna sommaren tagit vägen. När vi skulle åka hem upptäckte maken att dottern fått punktering på sin bil. Det måste vi ju hjälpa henne med tyckte jag. Maken var så lagom road. Men en liten punka måste vi ju kunna fixa. Sagt och gjort vi satte igång men vi fick ha lite hjälp av Magnus. Det sved lite i min stolthet. Sådant vill jag ju kunna själ, inte ha hjälp av en man,men däcket satt som berget. Magnus fick ta i så han satte sig på rumpan när det väl lossnade. På med lite 556 och så reservdäcket. Vi tog med oss det trasiga däcket och lämnade in det på lagning. Reservdäcket kan man ju inte köra med några längre sträckor. Fast det är ju bra att få testa det där med att byta däck,det gör man inte varje dag. Just nu känns det som jag skulle kunna byta däck varje dag. Vilken tur du har sa jag till dottern. Vanligen får man ju punktering på motorväg i ösregn. Hon fick det på parkeringsplatsen i ett underbart solsken. Vi hittade hålet. Det var en stor skruv som hon kört på. Mycket vanligt sa han på däckfirman.

Snacka om att växa.Från ett litet solrosfrö till en plant på över 3½ meter på under tre månader.


Postat av: emelina (:

tack för presenterna, älskar nallen :D<3

& jag älskar såklart dig och morfar också(L)

'pusss!

2009-08-13 @ 07:17:39
URL: http://emelinnna.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

wow, vilka solrosor! jag misslyckades katastrofalt med mina. köpte några slags busk-solrosor men inte en enda i landet tog sig, däremot dom frön som blev över som jag satte i en kruka:-)

jag är ju en solrosmänniska!

2009-08-13 @ 08:37:20
URL: http://gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: