En viss misstanke

Visst hade jag en misstanke om att det planerades nått. jag fick besked om att ta på mig festblåsan och vara redo för avfärd i taxi klockan 18.00. Nervöst värre kan jag säga men jag blev tårögd då jag trädde in i matsalen på Ale Kungsgård i Alvhem. Där stod mina nära och kära och sjöng och hurrade. Ray-Gun(Raymond och Gunilla hade ordnat roliga lekar,där finns alltid barnsinnet och tävlingslysten kvar.Laget jag var med i fyran vann inte men det var ju bara bra för vinnaren fick sjunga världens svåraste låt. Svärmors-drömmen Patrik fick anta den uppgiften för lag två. Så vankades det smörgåstårta och några fler sånger.Ray-Gun hade även gjort ett fint sånghäfte med gamla foton på mig och lite passande sånger. De är riktiga partypinglor. Sedan var det solosång av Emelina det lilla livet.Hon sjöng en av mina favvolåtar,let it be. Så kom överraskning nummer 2.Nej den kom mitt i smörgåstårtan förresten.3 kvinnliga släktingar hade rest ända från Norge för att vara med.Sedan tårta o kaffe. Jag hade fullt upp med att mingla o dricka vitt vin,inte hann jag med mat o kaffe o sånt.Jag minglade med Elvira.Elvira var mig behjälplig med presentöppnande. Det är ju tur att jag har henne till hjälp för det var många presenter.Elvira o jag var inimellan ute och tittade på stjärnorna  och Elvira sjöng bla annat blinka lilla stjärna.För norrmännen sjöng hon vinnarlåten från schlager-finalen.(Eurovison song contens). Det impade på dem vill jag lova.Lilla livet sjunger på engelska som 3½ åring. Hur är det möjligt.
Vad fick jag då?
Extern blixt.
200 kronor i presentkort på Ljuva Hem.
500 kronor i presentkort på Ljuva Hem.
En fin blomma att ha i växthuset en svart Dahlia och en jättefin lykta oxå den till växthuset.
En kamerarygga.
Två doftljus.
60 röda rosor+ minst 10 stora buketter till.
En spikmatta.

Om jag har glömt något nu så får ni ha överseende med en gammal dam.Lätt att drabbas av lite demens light eller?
Jag kom i säng klockan 03.00.
En mycket lyckad dag.
Än en gång tack.
Jag somnade som en sten.
Tjejerna från Norge var inom innan de åkte tillbaka till Norge igen.Två av dem skulle på jobbet klockan 18.00. Geo skulle vara på jobbet klockan 06.00 i morse.Jag tänkte allt på dig Geo när jag vaknade klockan 09.30.
Samtliga inbjudna gäster kunde inte närvara men vi var ändå 25 stycken sa maken och då var inte småbrudarna inräknade.


Postat av: emelina.

Hoppas att du hade dt lika trevligt som ja ;)

grymt kul va det mormor,

och än en gång. GRATTIS ;P

älskardig!

2009-08-29 @ 20:27:56
URL: http://emelinnna.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: