Tack o lov

Va skönt att höra att man inte är ensam.Ibland tror jag att det bara är jag som är konstig,men så får jag höra att jag inte är ensam.Att det finns fler som snöar in på något och inte kan göra något annat under en så kallad  PERIOD.
Jo förresten visst gör jag annat.I kväll t.e.x skall jag på berättarkväll.En man som är barnfödd i trakten skall berätta om hur det var här förr i tiden.Berättaren heter Karl-Erik Andersson.Innan han gick i pension arbetade han som skogsvaktare här i Risveden.Hans stora intresse är bygden här.Karl-Erik har tillsammans med en annan man skrivit minst 2 böcker om Risveden.Så det skall bli mycket spännande att höra hans berättelse.Och muntlig berättartradition är en skön kvarleva från förr.Skall väl nämna att jag har ett stort intresse i historia överhuvudtaget.Anser att historien har mycket att lära oss.
Jag tar med mig anteckningsblocket och kameran och återkommer med redovisning.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: