Höststorm

I natt har det varit en riktig höststorm.Upptäckte att nästan samtliga solrosor blåst omkull.
Nu har stormen bedarrat och det bara regnar.
Otto har varit vaken i natt under stormen så han tog sig en ordentlig sovmorgon och kom upp sist av samtliga idag.
Olle blev riktigt glad över att Otto äntligen gick upp.Då var klockan över 10 på förmiddagen.
Normalt brukar han vakna vid 8 tiden.Fast när vädret är som det är så är det väl lika bra att sova.Eller?

Igår fick jag ett stopp i halsen.Det var ett bra tag sedan sist.Jag åt lite köttsoppa.
Det var väl en liten köttbit som satte sig på tvären eller hamnade i någon liten "ficka",vem vet.
Iallafall varade det stoppet från 16 tiden till klockan 22.Det var himla jobbigt,för då kan jag vare sig få ner,eller upp något.
Tvärstopp.Då är det ändå bra att ha PEGEN för då går man ju förbi stoppet med vätska.

Jag provade att dricka vatten hela tiden men då bara spydde jag upp det.Vattnet stannar över stoppet och kommer bara upp.
Jag hoppas ju att få med mig stoppet oxå men igår gick det inte.
Men så helt plötsligt,lika fort som det kommer,så upphör det och man kan dricka igen.Underbart.
Det går ju alltid över.Det tar bara olika lång tid och igår tog det lång tid,tyckte jag.

Hundarna blir lite rädda när jag får ett sådant där "STOPP".
De undrar vad det är med matte.Hon spottar och fräser och spyr och har sig.
Och så tillbringar hon timmar på toaletten.Hon blir helt röd i ansiktet efter ansträngningen.Näsan och tårarna rinner.
Olle har väl blivit lite mer van med dess"STOPP"i halsen än Otto men ingen av hundarna är oberörda.
Fast det är väl lite svårt att vara helt oberörd så som hon bär sig åt när det händer.
Hon låter så konstigt inte alls som vanligt.Matte är ju normalt ganska tyst av sig.

Undrar om det är i morgon som älgjakten börjar här eller om det är nästa måndag?






































































































Postat av: Uno och Anita

Usch, det var ju inte så trevligt att bli så. Lång tid tog det oxå.Jo hundar dom känner mer än vi kan ana.

Vi har storm här nu och det är otrevligt värre. Vet inte när det skall bedarra. Såg innan att det skulle bli fint väder imorgon men det är svårt att tro just nu.

Kram på er och ha det så gott på Söndagen.

2008-10-05 @ 12:03:23
URL: http://unoett.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: