Fortsättningskursen

Tja Bloggen,Otto här.

Måste bara skriva lite om fortsättningskursen i vardagslydnad som jag går på nu.
Matte har lite erfarenhet av brukshundsklubbens lydnad och det kan inte jämföras med denna kursen alls.Finns inget av den metodiken här inte.Inget dragande i kopplet eller nejade och fyande här inte.
Metodiken går ut på att negligera beteende som inte är önskvärt och belöna sådant som matte vill att jag skall göra.Och ni tror inte att det är sant va.Matte har på kursledarens önskemål med sig pannkaka,goda korvar och mamma scans köttbullar i massor.Och varenda gång som jag gör som jag skall så vankas det godig.Gissa om det är lätt att förstå vad som gillas av matte.Jag har bara en liten fundering.Hur blir det sen då?Eller kanske är livet alltid sånt att det blir godis om man gör som matte vill.Bara undrar?Men jag har egentligen inga som helst invändningar mot det här sättet att lära in grejer.Jag gillar det skarp.
Kram från en mätt och glad Otto

ps Frida har en hund oxå,förstås.Totte en Nova Scotia Duck Tolling Retriver.ds

Här är "smens"hus.Där växte K-E, och hans tre bröder och hans far och farfar upp.
Huset bebos nu av en ung familj med två barn.

På bilden ovanför våra bilar syns bland annat ett jöster.Jöster användes som fångsredskap då man fångade "laxöring"förr i tiden i bäcken.Öringen,går upp varje år vid tiden för älgjakten,för att leka.Öring var ett välkommet tillskott i hushållet förr.Folk år fisk till den milda grad att t.e.x K-E aldrig mer äter lax.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: