Berättarafton

Sätter ut några bilder från berättaraftonen som jag var på igår.Vid ett senare tillfälle kommer jag att försöka återberätta vad som sades.Detta har jag inte tid att göra just nu då jag snart skall iväg med Olle som skall trimmas.
Det var en verkligt givande kväll.Karl-Erik Andresson är en verkligt god berättare med ett ypperligt minne.K-E är 80 år.
Tredje delen i deras triologi om Risveden har just i dagarna kommit ut så den passade jag på att köpa.Det skall bli spännande och inspirerande läsning.
Jag passade på att ta lite kort uppe på loftet i magasinet.Bygdnaderna tillhör Skepplanda hembygdsförening.Materialet har hittats eller skänkts av närboende.


Postat av: Anita o Uno

Hej!

Ja det är trevligt med berättarkvällar.Ger så mycket.Det är viktigt för kommande generationer.

Jag väntar på Jan Troells nya film med spänning men den har bara getts ut i några kopior sä det lär väl dröja innan den kommer hit.

Jan Troell med familj bor en bit härifrån mej. Jag bor väster om stan och han öster om.

Kram och ha en skön lördag!

2008-10-18 @ 11:01:21
URL: http://unoett.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: