Korthåriga hundar

Nu har jag ramlat ner i soffan efter att ha varit i Kungälv hela eftermiddagen.Otto har blivit korthårig.
Undrar vem som hade det värst,Otto eller jag som var på ICA kvantum,under tiden.Fy för den lede att handla på fredag eftermiddag.Det är inget för mig.Så mycket stressade människor som skall handla mat på en och samma gång.Trötta föräldrar med  minst lika trötta barn.Tur att man inte är i den åldern,alltså vare sig barn eller föräldrer.
Fast jag är väl inte riktigt klok som ger mig på att gå in på ICA på en fredageftermiddag,så jag får skylla mig själv.Det är ju inte så att jag måste handla  just på den tiden
Jag höll på att få en panikattack,men så såg jag en ganska kraftig pappa i 40 årsåldern med två små tjejer.Han var stressad han och så pratade han i mobilen, hela tidenså klart.Han var irriterad,skall jag säga och det sa han till personen i andra ändan av tråden.Hela tiden pratade han skit om sin fru/sambo,som inte ens orkade åka och handla.
--Han fick minsann göra allt.-
.Hämta barnen och så handla.
-Snart får jag väl hjärtattack två.
-Hon orkar ju inte göra något.
Jesus tänkte jag.Gud va synd det är om dig då.Han verkade inte go den mannen.Det skulle inte vara kul att få hem honom.Synd om hans flickor som väl var 2 och 4eller5 år.Dom hörde ju hur han gick på hela tiden.Sen höll han på att springa omkull mig vid mjölkdisken.Det gällde att hålla sig undan för honom.Undrar hur deras fredagsmys blir?Lagom mysigt tror jag.
Nu är det Idol som gäller.Otto har ingen lust att bli fotograferad idag så det får vänta.Han blev jättefin och är lättare att hålla ren.Det där långa håret är jobbigt när det är dåligt väder.Han är blöt mest hela tiden.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: