Full rulle

De senaste dagarna har det varit fullt upp.Ja,fullt upp,enligt mig alltså.
Idag var jag med dotterdottern till tandläkaren.
Hann handla lite mat innan jag hämtade upp henne.
Stackarn skulle dra en permanent tand.
Det var den tredje tanden av fyra som måste dras.
-Emme behövde ha någon med sig att hålla handen,sa mamman,som inte kunde komma loss från jobbet.
Arbetsgivare tar inte hänsyn till barn som fyllt 12 år.
Då skall dom tydligen klara sig själva.
Fast jag tror att det var jag som behövde hålla flickebarnet i handen istället.
Hon var så tapper,sa inte ett ljud.
Mormor(jag), satt på golvet och höll handen för att inte svimma.
Det var värre att sitta med än att själv utstå eländet.
Flickebarnet måste dra 4 permanenta tänder,så att resten skall få plats i munnen.
Nästa vecka skall den sista dras,sedan blir det tandreglering.
Men GUD va duktig hon är.
Så duktig har jag aldrig varit,men det gör så ont i mig att Emme skall behöva gå igenom detta.
Så nu jäklar vill det till att de gör ett jättefint arbete på tandregleringen.
Hon skall få de finaste tänder i världen.
Det är hon värd.
I morgon skall jag iväg till Sahlgrenska.
Full fart framåt.


Postat av: Anita o Uno

Duktig tjej. Det är inte roligt att gå till tandläkaren men ibland är det ett måste. Blir sen resultatet bra så gömmer man det onda.

Kram

2008-11-13 @ 10:06:46
URL: http://unoett.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: