Taket blåste av

Det kom en så kraftig stormvind, så en del av taket blåste av 17.45, idag.Vi hörde bara att det brakade till.Då vi gick ut och tittade hade en stor takplåt blåst av taket.Den blåste över till andra sidan och hamnade på altanen.Jag var skiträdd när jag var ute med hundarna ,men som tur var blåste det inte så mycket ,just då.Vinden skall visst mojna ,tillfälligt i allafall, i morgon.Bäst att hålla sig inomhus tills det mojnat då.
I morgon skall John ringa till försäkringsbolaget.Det får ju gå på villaförsäkringen när sådant händer.Jag såg inga nedfallna träd  när jag var ute. Jag var orolig för att få ett i huvudet. Hundarna var lite skraja oxå.Undrar hur det går med Jannes tak?Det är ju inte helt fräscht.Usch ja.Dessa stormar vad dom ställer till,och otrevligt är det.Inget kul.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: