Tredje Advent

Oj va fort det går.Nu är det redan tredje advent.4 grader varmt och barmark,
så någon julkänsla är det svårt att få.

Skulle behöva någon julkonsert eller nått liknande.Får väl invänta
skolavslutningen i Sankt Peters kyrka i Lödöse nån gång i slutet
på veckan som kommer.Det känns så nödvändigt att gå till kyrkan före
jul och före sommarlovet.Det är mest musiken som lockar.Den skapar
stämning och nostalgivibbar.

Tack o lov så hålls avslutningar fortfarande i kyrkan i Lilla Edets kommun.
I den kommun jag bor i,har man slutat med det,med tanke på barn med
annan tro.Det tycker jag inte om.


Postat av: Anita o Uno

Jag var igår på julkonsert i stans kyrka. Mitt barnbarn hon sjunger i kören och dom gick Lucia där.

Mycket vackert var det, men gud vad ont jag hade överallt efteråt, man fick ju vara där en hel timme innan och sen varade konserten i 1½. Har svårt att sitta stilla så länge i en träbänk.

Kram

2008-12-15 @ 19:32:35
URL: http://unoett.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: