Egenvård igen..........

Jo igår skrev jag en massa och så försvann det bara.Det är bara borta så jag får försöka igen.Skrev om egenvård som det talas så mycket om.Egenvård skall vi ju bedriva ,så tänkte jag när pegen åkte ut.Nu har jag varit utan den i 2½ dygn och kramperna försvann direkt.Bara en sån sak.Igår kunde jag dammsuga,nästan utan magsmärta.Det har jag inte kunnat under de 2½ år som jag haft pegen.Sen har jag fått sova 3 nätter utan att pegen börjat krampa.Bara så skönt.
Julaftonen var vi hos de 4 barnbarnen i Partille.Så vi var 7 vuxna och 4 barn.Jättegod mat.Jag åt sill och potatis,och risalamalta.Noah var jultomte och när han kom in var Elvira lite rädd först,men så fort han öppnade munnen,sa Elvira-Noah,men sen spelade hon med.Varje gång det var en julklapp till Noah sa hon,-han är hos Martin,och hämtade glatt julklappen till han och la den i ett hörn.
Hundarna fick vara ensamma i 7 timmar.Det är en timme längre än lagen tillåter,men så blev det.
Det var 2 plusgrader när vi åkte på eftermiddagen och 2 minus när vi åkte hem,så det var lite halt på vägarna,
men jag körde lugnt så det gick bra.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: