Bokslut över 2008

Året började med flera skitjobbiga operationer med medföljade infektioner,vilket tydligen jag alltid får efter operationer.Tyvärr kunde jag inte bada utomhus i somras p.g.a pegen och infektionen i ansiktet.Det var ju lite tråkigt och jag var nästan på väg att hoppa i iallfall i slutet på juli då det var som varmast,men jag lyckades hejda mig.Istället fick jag titta på när hundar och människor svalkade sig.Tack o lov tål jag värme relativt bra,men en av de varmaste dagarna,då termometern steg över 30 grader,trodde jag att jag skulle svimma.Jag satt inne där det var som svalast med fläkten på.Känns konstigt att skriva om den värmeböljan så här i slutet på december,med minusgrader utomhus.Fast det är skönt att i tanken gå tillbaka till den ljusa årsiden så här i midvinterns mörker och kyla.
Andra delen av 2008 började jag sakta återhämta mig från operationerna.Det tar på krafterna med de långa sövningarna.Der är tydligen värre än att gå två Vasalopp,sa en läkare som tydigen åkt Vasan.Jobbigt var det iallafall. Cancern tog Lillejan i början på 2008.Skitcancer..........

I övrigt har året varit jättebra.Nu mår jag bra och är stark igen.Det känns så gött.Det bästa var förståss att jag fått ett nytt barnbarn,Cajsa-Stina,en underbar liten flicka som nu är 4 månader.Det var årets höjdpunkt.Ett nytt liv. Tänka sig,så hade jag 6 barnbarn,alla lika underbara.
Sedan har jag kommit in i ett nytt stadie i mitt liv.NyorienteringsfasenJag har bearbetat min cancet och gått vidare.Cancer är aldrig roligt,men konstigt nog kan det komma något gott ut även från en svår sjukdom.Ibland tänker jag att det är många fler som borde få ta del av den insikt som jag fått,fast förhoppningsvis utan att behöva drabbas av svår sjukdom,eller olycka.Själv har jag blivit säkrare,fått större tålamod och mår konstigt nog mycket bättre psykiskt.Jag tar vara på varje dag som om den var den sista,alltså,har jag lärt mig fånga dagen.Ingen dålig kunskap men denna insikt har jag inte fått gratis.Priset var hög, men ändå var det värt det.Jag vet att jag inte är i mål ännu men att jag kommit en bra bit på väg,så jag kan säga att jag är nöjd med år 2008.

Ute i vida världen fortsätter folk att kriga,ja inte bara där.Sluta upp med detta vansinne och gör något vettigt istället.Ni som kan prata,sätt er ner och diskutera,istället för att döda.Dö skall vi ju alla iallafall,förr eller senare.


Postat av: anita widerberg

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR till dej.

Kram från oss

2008-12-30 @ 15:43:02
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: FEBB

Men gud va snyggt här vid kommentarerna.. ascool design!<3

2008-12-30 @ 16:43:50
URL: http://febb.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: